איך משקיעים בנדל”ן מסחרי?

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מתעניינים בהשקעות נדל”ן כאלו ואחרות, כאשר אחד מסוגי ההשקעות בענף הנדל”ן הוא תחום ההשקעות בנדל”ן מסחרי. מהם הנכסים בהם ניתן להשקיע בתחום זה ומה חשוב לדעת על השקעות נדל”ן מסחרי? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

מהו נדל”ן מסחרי?

נדל”ן מסחרי הוא למעשה הגדרה כוללת לכל סוגי הנכסים שאינם מיועדים לצרכי מגורים, כאשר בין יתר סוגי הנכסים הנכללים תחת ההגדרה של נדל”ן מסחרי תוכלו למצוא: משרדים להשכרה, חנויות, מחסנים, מבני תעשייה וכדומה.

השקעות בנכסים מסחריים – יתרונות מול חסרונות

כאשר מדברים על השקעות נדל”ן בנכסים מסחריים, חשוב להתייחס למספר יתרונות אל מול מספר חסרונות הנלווים לכל השקעה והשקעה. בצד של היתרונות תוכלו למצוא:

 

  • היצע גדול יותר של סוגי נכסים בהשוואה להיצע סוגי הנכסים המוצעים בהשקעות נדל”ן למגורים
  • פוטנציאל תשואה גבוה יותר בהשוואה לפוטנציאל התשואה בענף ההשקעות נדל”ן למגורים – השקעה בנכס מסחרי יכולה להניב כ-8 עד 10 אחוזי תשואה בממוצע
  • פוטנציאל רווח הון ממשי – מכירת נכסים מסחריים מניבה (ברוב המקרים) רווח הון משמעותי 7

 

מנגד, החסרונות הבולטים בהשקעות נדל”ן מסחרי כוללים: הכנסות מהשכרת נכסים מסחריים מחויבות במס הכנסה, רמת סיכון תנודתית בהתאם לתנאי השוק (היצע מול ביקוש), תחזוקה גבוהה הנובעת על רקע דמי ארנונה גבוהים יותר בהשוואה לדמי הארנונה הנגבים על נכסים למגורים. בשקלול של היתרונות אל מול החסרונות, השקעות נדל”ן מסחרי, מאפשרות לכם ליהנות ממגוון רחב יותר של יתרונות, ולכן, השקעות אלו נחשבות לאחד מסוגי ההשקעות הפופולאריים ביותר בענף השקעות הנדל”ן.

אם אך, כיצד להשקיע בנדל”ן מסחרי?

השקעות נדל”ן מסחרי, בדומה לכל סוג אחר של השקעה בענף הנדל”ן או בענפי השקעה אחרים, מחייבות אתכם לבחון את כדאיות ההשקעה לאורך זמן בהתאם למספר פרמטרים מרכזיים כגון: סוג וגודל הנכס בו אתם מעוניינים להשקיע, מצבו של הנכס, שווי הנכס, רמת הביקוש לסוג הנכס בהתאם לאזור בו הוא ממוקם, וכמובן, העלויות הנלוות להשלמתה של עסקת רכישת הנכס על ידיכם. השקעות נדל”ן מסחרי נפוצות הן בדרך כלל רכישת חנויות או משרדים המיועדים לצרכי השכרה על ידי המשקיע. כפועל יוצא מכך,  חשוב לבחון את כדאיות ההשקעה בהתאם לשוק השכירות של חנויות להשכרה או משרדים להשכרה באזור בו אתם מעוניינים להשקיע. כמו כן, חשוב לבדוק את רמת הביקושים באזור ואת השינויים העתידיים הצפויים עקב הקמתם או בנייתם של מרכזי מסחר הסמוכים לאזור בו אתם מתכוונים להשקיע.

אהבתם את המאמר? שתפו! -

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

הרשמו לסוכן החכם

וקבלו עדכונים על הנכסים הכי חמים באיזור שלכם