באיזה נכס כדאי להשקיע?

השקעות נדל”ן הפכו בשנים האחרונות לאחד מסוגי ההשקעות הנפוצים ביותר בישראל וזאת לנוכח העלייה המתמדת במחירי הנדל”ן על כל סוגיו ולנוכח הביקושים ההולכים וגוברים להשכרת נכסים. אחת מהלבטים הנלווים לכל פעולת השקעה בענף הנדל”ן המקומי היא השאלה באיזה סוג של נכס כדאי להשקיע: האם בנכס המיועד לצרכי מגורים או בנכס המיועד לצרכי מסחר.

השקעות נדל”ן למגורים VS השקעות נדל”ן מסחרי

כאשר מדברים על השקעות נדל”ן מדברים בדרך כלל על שני סוגי השקעות עיקריים: השקעות בנדל”ן המיועד למטרות מגורים (דירות ובתים פרטיים) והשקעות בנדל”ן מסחרי המיועד למטרות מסחר ותעשייה. כאשר בוחנים את השאלה המופיעה בכותרת העמוד: באיזה נכס כדאי להשקיע, חשוב להתייחס למספר היבטים מרכזיים באמצעותם ניתן לבסס את החלטתכם, וביניהם:

  • סוגי הנכסים העומדים לרשותכם לצורך השקעה – שוק הנדל”ן למגורים הוא שוק מצומצם באופן יחסי בסוגי הנכסים המוצעים לכם לצרכי השקה והוא כולל בעיקר דירות חדשות מקבלן, דירות יד שנייה ובתים פרטיים. מנגד, שוק הנדל”ן המסחרי לצרכי השקעה מאפשר לכם ליהנות מהיצע גדול יותר של נכסים הכוללים בין היתר: משרדים, חנויות, דוכני מכירה במרכזים מסחריים וכדומה, מבני תעשייה בסדרי גודל שונים, מחסנים וכדומה.
  • תשואה פוטנציאלית – אם נתבונן על מדדי התשואות אותם הניבו נכסי נדל”ן למשקיעיהם במהלך השנים האחרונות, הרי שפוטנציאל התשואה של נכסים מסחריים גבוה יותר מהפוטנציאל התשואה של נכסי נדל”ן למגורים, כאשר התשואה הממוצעת על נדל”ן למגורים בישראל עומדת על 4-5% בשנה ואילו התשואה הממוצעת על נדל”ן מסחרי בישראל עומדת על 8-10% לשנה. יחד עם זאת, חשוב לציין שמדד התשואה הינו דינמי והוא משתנה בהתאם לאזורי הביקוש, גובה דמי השכירות הממוצע באזורי הביקוש, סוג וגודל הנכס וכדומה.
  • תחזוקת הנכס – נכס למגורים נחשב לנכס חסכוני יותר בכל הנוגע לתחזוקת המשקיע לגביו, כאשר תחזוקת נכסים מסחריים לאורך זמן כרוכה בעלויות גבוהות יותר בהשוואה לתחזוקת נכסים למגורים. כמו כן, חשוב לציין את העבודה שהשקעה בנכסים מסחריים מחויבת על פי חוק במס שהוא פועל יוצא של דמי השכירות אותם גובים בעלי הנכסים מהשוכרים. כמו כן, חשוב לציין את העבודה שדמי הארנונה הנגבים על ידי נכסים מסחריים כגון משרדים להשכרה וכדומה הם גבוהים יותר מדמי הארנונה הנגבים על דירות מגורים, אך גם כאן הדבר משתנה בהתאם לאזור בו ממוקם הנכס, גודלו וכדומה.

אז במה עדיף להשקיע: דירות מגורים או משרדים להשכרה? את התשובה הנכונה עבורכם חשוב ומומלץ לקבל במסגרת היוועצות עם אנשי מקצוע בענף הנדל”ן.

אהבתם את המאמר? שתפו! -

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

הרשמו לסוכן החכם

וקבלו עדכונים על הנכסים הכי חמים באיזור שלכם