מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מגרש?

משרד להשכרה או לרכישה, האם כדאי לרכוש משרד או לשכור? - KIK לוח נדל"ן מסחרי

רכישת קרקע (מגרש) לצרכי השקעה בענף הנדל”ן הפכה בשנים האחרונות לאחת מפעולות ההשקעה הפופולאריות ביותר בקרב משקיעי נדל”ן בישראל. השקעה מסוג זו נחשבת להשקעה לטווח הארוך במקרים בהם מדובר בקרקעות שטרם הופשרו לצרכי בנייה ופיתוח, אך ישנם לא מעט מקרים בהם ההשקעה ברכישת מגרש למכירה מיועדת לצרכי בנייה עצמית של בית חלומותיכם. כך או אחרת, ישנם מספר דברים שחשוב לדעת לפני שרוכשים קרקע או מגרש לצרכי השקעה.

רכישת קרקעות לצרכי השקעה – מה חשוב לדעת?

רוב הקרקעות ישראל הן בבעלות המדינה ורק אחוז קטן מהן נמצאות בבעלות פרטית. קרקעות אלו הן ברוב המקרים קרקעות חקלאיות המשמשות לצרכי גידולים חקלאיים, ולכן, ההשקעה בהן היא השקעה ספקולטיבית במסגרתה המשקיע חייב לקחת בחשבון שהליך הפשרת הקרקע ושינוי ייעודה מקרקע חקלאית לקרקע המיועדת לצרכי בנייה ופיתוח, עלול לקחת זמן (בין מספר שנים עד עשרות שנים). יחד עם זאת, ההיצע ההולך וקטן של השטחים המיועדים לצרכי בנייה, יחייבו את ממשלות ישראל במהלך השנים הקרובות, להפשיר כמה שיותר קרקעות חקלאיות ולשנות את ייעודן לקרקעות המיועדות לצרכי בנייה ופיתוח. במקרים אלו, המשקיעים יוכלו להבטיח לעצמם רווחי הון משמעותיים, וזאת לנוכח העובדה שמחיר הקרקע יעלה בצורה משמעותית ככל שמועד הפשרת הקרקע ושינויי ייעודה ילך ויתקרב.

 

במקרים מסוימים, קרקעות חקלאיות עתידות להיות מופשרות לצרכי בנייתם והקמתם של נכסים מסחריים כגון: מבני תעשייה, מרכזים מסחריים, מבני משרדים וכדומה ובחלק מהמקרים, הקרקעות החקלאיות יופשרו לטובת הקמתן של שכונות מגורים העתידות לאכלס מספר כזה או אחר של יחידות דיור בהתאם לגודל הקרקע.

רכישת מגרשים לצרכי בנייה עצמית – מה חשוב לדעת?

סוג נוסף של השקעות נדל”ן בקרקעות הוא רכישת מגרשים בתוך מתחמי קרקע שכבר הופשרו לצרכי בנייה ופיתוח ו/או מתחמי קרקע העתידים להיות מופשרים במהלך השנים הקרובות. רכישת מגרש למכירה לצורך בנייה עצמית, מתבצעת ברוב המקרים אל מול בעלי המגרשים המחזיקים בבעלות פרטית על המגרש, כאשר שווי המגרש משתנה בהתאם למספר פרמטרים כגון: האזור הגיאוגרפי בו נמצא המגרש, שווי המגרשים והקרקעות באזור, גודל המגרש וכדומה. במקרים בהם אתם רוכשים מגרש למכירה לצרכי בנייה, חשוב לבצע את הרכישה באמצעות אנשי מקצוע מענף הנדל”ן, וזאת על מנת לבחון את כל ההיבטים הכלכליים הנלווים להשלמת העסקה בהתאם לצרכי מימושה למטרות בנייה עצמית, וזאת לנוכח היקף המרכיבים המשפיעים על עלויות הבנייה והפיתוח של המגרש.

אהבתם את המאמר? שתפו! -

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

הרשמו לסוכן החכם

וקבלו עדכונים על הנכסים הכי חמים באיזור שלכם