קורונה והשפעתה על השקעה בנדל”ן מסחרי

שנת 2020 היא ללא ספק אחת מהשנים המאתגרות ביותר שעמן התמודדנו בהיסטוריה האנושית, אך מצד שני יש לזכור כי בעיות תמיד מייצרות גם הזדמנויות עסקיות. הנה מספר השפעות חשובות על ענף הנדל”ן העסקי.

רכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון:

דרישה לשטחי משרד גדולים – אחת מההשלכות המרכזיות של הקורונה היא העובדה שלא מעט חברות, בעיקר בתחום ההייטק אך לא רק, עברו בצורה כזו או אחרת לעבודה מהבית. יותר ויותר חברות שלמדו לעשות שימוש בכלים דיגיטליים לעבודה השותפת מתחילות לדווח כי הן עתידות לשמור על פעילות מהבית גם לאחר שאיום הקורונה יחלוף מהעולם. ההשפעה על ענף הנדל”ן העסקי לטווח הארוך תתבטא ככל הנראה בירידה בביקוש להשכרת שטחי משרד.

ביקוש גדל לשטחי אחסון – השלכה חשובה נוספת על תחום הנדל”ן העסקי נובעת מהעובדה שעסקים רבים ברחבי העולם למדו להכיר ביתרונות של אתרי מסחר אלקטרוני ושילוח מוצרים. כתוצאה מהעלייה במסחר מסוג זה עסקים וחברות מחפשים שטחי אחסון שבהם ניתן יהיה לאחסן סחורות ולארוז אותן רגע לפני המשלוח ללקוחות, עליה בביקוש לשילוח מוצרים מובילה בהכרח לעליה בדרישה לנדל”ן עסקי בצורה של חללי אחסון ומרכזים לוגיסטיים.

עסקאות לטווח קצר בינוני – כאשר בוחנים את שוק הנדל”ן העסקי ברחבי העולם אנו למדים כי חברות גדולות אשר כן מבצעות בימים אלה עסקאות של שכירות בנדל”ן בניגוד לעבר לא חותמות עסקאות ארוכות טווח ל10-15 שנים, אלא מבצעות עסקאות שכירות לטווחים של 2-3 שנים. מגמה זו קשורה בהכרח לחוסר הודאות שהביא עמו וירוס הקורונה לעולם ולכן יותר ויותר חברות מבקשות לצמצם או למזער את ההתחייבויות שלהן לטווח ארוך.

שימוש בדיגיטל – וירוס הקורונה לימד את העולם, במנעד רחב של ענפים, את החשיבות של השימוש בכלים דיגיטליים. ענף הנדל”ן העסקי חייב גם הוא לאמץ את הטרנד ולדאוג לפיתוח של כלים דיגיטליים שיוכלו לסייע למשקיעים ושוכרים להציג את הנכסים שלהם עבור לקוחות פוטנציאלים בצורה האופטימלית ביותר גם מבלי שאלה יבקרו במקום באופן פיזי.

אהבתם את המאמר? שתפו! -

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

הרשמו לסוכן החכם

וקבלו עדכונים על הנכסים הכי חמים באיזור שלכם