רכישה או השכרת משרד – מה כדאי לנו?

רכישה או השכרת משרד - kik לוח נדל"ן מסחרי

מה עדיף לי- לרכוש משרד או להשכיר אותו? זו השאלה שעסקים רבים מתחבטים בה. אנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר.


בין אם אתם עסק מתחיל או עסק שפועל כבר שנים ארוכות, השאלה האם לשכור או לקנות משרד הינה התלבטות נצחית שסביר להניח מדירה שינה מעיניכם. 

עסקים חדשים צריכים לבחור כיצד הם רוצים למצב את עצמם, כאשר ההתלבטויות הן רבות וכוללות משתנים רבים ומגוונים, כדוגמת גודל, מיקום, סוג הנכס ועוד. 

עסק קיים עשוי גם הוא לעבור שינויים המאלצים אותו לבחור מחדש את מיקומו, שכן העסק מתפתח וגדל, או שהוא דווקא מצטמצם. לפעמים קיים רצון לשדרג את התנאים של העובדים בעוד שלעיתים מדובר באילוצים כלכליים.

מה שלא יהיה המקרה, הצורך לבחור מיקום למשרדים שלכם עשוי להיות רלוונטי תמיד לכל עסק ובכל שלב.

השכרת משרדים – למי זה עדיף?

היתרון העיקרי של השכרת משרד טמון בדינמיות שהוא מאפשר. מחד, קניית משרדים היא השקעה לטווח ארוך מאוד, אך כזו שלא כל חברה מעוניינת לבצע בשוק שאינו תמיד הכי יציב.

מכיוון שהאפשרות של לקנות ולמכור משרדים היא כאמור לא תמיד ריאלית וגלומה בהוצאה כלכלית משמעותית, הרי שהחלופה של השכרת משרד מאפשרת גם יותר גמישות במתן מענה לצרכים המשתנים מבחינת מחיר, מיקום וגודל. 

אז מדוע בכל זאת לקנות?

חברות גדולות ומבוססות הבטוחות במקומן יכולות להרשות לעצמן לקנות משרדים. היתרון העיקרי בכך מקורו בעצמאות וחוסר התלות שבבעלות על מיקום העסק שלהם.

כאשר משכירים משרד, לעיתים חברות יכולות למצוא את עצמן נאלצות לחפש מיקום חדש גם אם הן אינן מעוניינות בכך, בין אם בשל עלויות שכירות גבוהות או צורך ברילוקיישן. יתרה מזאת, בעלות על נכס נדל”ני היא תמיד השקעה כדאית, שעתידה להניב בעתיד רווחים ותוכל לשרת אתכם למשך שנים ארוכות.

אז מה למדנו? בין אם אתם בוחרים להשכיר ובין אם אתם בוחרים לקנות משרד, מומלץ תמיד להתייעץ עם מומחים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם, ובה בעת ולמצוא את הנכס המדויק שיענה על הצרכים המדויקים עבורכם.

לנו ב-Kik ניסיון רב בתחום השכרה וקניית משרדים בפריסה ארצית רחבה. נשמח לעמוד לרשותכם בדרך למציאת המיקום המושלם עבור העסק שלכם.

קראו גם על: אזור תעשייה מת”מ ⇐
משרדים להשכרה בחיפה ⇐

אהבתם את המאמר? שתפו! -

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

הרשמו לסוכן החכם

וקבלו עדכונים על הנכסים הכי חמים באיזור שלכם